تحلیلی بر نگاه امام(ره) به هنر و رسانه
28 بازدید
ناشر: فرهنگ گستر
نقش: نویسنده
شابک: 978-964-8089-08-0
سال نشر: 1389
وضعیت چاپ : چاپ شده
نحوه تهیه : فردی
زبان : فارسی
این کتاب که مرور و تحلیلی است بر بخشی از نظرات و اندیشه‌های امام خمینی(ره) در خصوص هنر و رسانه، در چهار فصل تنظیم شده است: نگاه ما به نگاه امام نسبت امام با هنر و رسانه نگاه امام به هنر نگاه امام به رسانه در لابه‌لای مباحث، نیم‌نگاهی نقادانه به وضعیت امروز کشور، و فاصله‌های آن با وضع مطلوب نیز صورت گرفته است و به صورت جسته و گریخته پیشنهادهایی در راستای عملیاتی شدن نظرات حضرت امام در عرصۀ هنر و رسانه نیز مطرح شده است. در فصل دوم کتاب آمده است: «امام به دلیل عرفان و جامعیت معارفش، یک هنرشناسِ به تمام معنا، و به دلیل هنر تأثیرگذاریش بر مردم، یک کارشناس مجرب رسانه‌ای است. چه کسی می‌تواند هنر را از عرفان جدا ببیند؟ و چه کسی مانند عارف که تمام حقائق عالم برایش مکشوف است، از حقیقت هنر آگاهی دارد؟ امام به حکم آن بُعد عرفانیش، نه تنها زیبایی‌های عالم را بهتر درک می‌کند، بلکه در تولید زیبایی مانند یک هنرمند سرآمد است»
آدرس اینترنتی